Legyen Ön ennek a portálnak a tulajdonosa! 

Breaking News

FÖLAVATTÁK ÉS ORSZÁGJÁRÓ ÚTJÁRA INDÍTOTTÁK A MÁTYÁS-MOZDONYT


Útjára indult a fölavatott Mátyás Király Mozdony


2013. május 2-án bemutatkozott, s már országjáró útra is indult a MÁV Csoport díszes Mátyás Király Mozdonya. A vasúttársaság Hunyadi Mátyás 555 évvel ezelőtti királlyá választása előtt tiszteleg az arany-fekete színekben felmatricázott járművel, amely holnaptól Romániában is közlekedik.
--
A mozdony ünnepélyes avatására Budapest-Nyugati pályaudvaron került sor, a Királyi Váró melletti vágányon. A mozdonyon egyebek közt a Hunyadi-címer, Mátyás arcképe, a Vajdahunyad Vár és a Visegrádi Palota képe kapott helyet. Az impozáns jármű a bemutatót követően egyből szolgálatba állt: a 12 óra 23 perckor induló InterCity vonatot továbbítva Szolnokon és Debrecenen át Nyíregyházára, majd onnan Miskolc felé véve az irányt.
--
Pénteken pedig már Budapestről Bukarestbe viszi a TRAIANUS IC-t.
--
A Mátyás-mozdony avatásakor dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára hangsúlyozta: „A vasút napjainkban reneszánszát éli Magyarországon, valamint egész Európában, mutatják ezt a folyamatos vasúti infrastruktúra fejlesztések is. A menetrend szerinti személyszállító szerelvények mellett egyre népszerűbbek a zarándokvonatok, különvonatok, melyek a vasút hírnevét erősítik, s a Mátyás-mozdony – mely országszerte továbbít személyszállító vonatokat, valamint rendszeresen közlekedik majd Romániában – is ezt fogja tenni, határainkon innen és túl.”
--
A MÁV-nak ez a harmadik matricázott mozdonya az Aranycsapat- és a Kandó-mozdonyt követően, ám ez az első, ami rendszeresen járni fog külföldre is. A korszerű TRAXX mozdony ugyanis egyike a MÁV azon hat mozdonyának, amelyek rendszeresen továbbítanak vonatokat Bukarestig. Ennek kapcsán Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója kiemelte: „Különleges a Mátyás-mozdony azért is, mert Romániában is gyakorta megfordul majd. Köszönhető ez a magyar és a román nemzeti vasúttársaság által tavaly kötött megállapodásnak, miszerint Budapest és Bukarest közt gépváltás nélkül közlekedhetnek mozdonyok. Ez elősegíti az EU-n belüli vasúti közlekedés folyamatosságát, a nemzetközi vonatok menetidejének csökkentését, új fejezetet nyitva a hazánk és Románia közötti vasúti közlekedésben.”
--
A mozdony május 17-én különleges útra indul, mikor is a matricázást finanszírozó Indóház Kiadó és Kárpáteurópa Utazási Iroda szervezte Csíksomlyó Expressz – Székely Gyors szerelvényét továbbítja. A MÁV Csoport valamint a kiadó és az utazási iroda tavaly novemberben írt ki pályázatot, melyben képi ötleteket kért a Mátyás-mozdony dekorációjának kialakításához. „Az először 2008-ban, a csíksomlyói búcsút illetve a gyimesi, felújított MÁV-őrházat felkereső Székely Gyors, majd Csíksomlyó Expressz neve mára fogalommá vált. Útjának megszervezésében évről évre százak vesznek részt itthon és a határon túl. Ez idén sem volt másként, az együttgondolkodás, a közös cél elérésének szándéka a matricázás megvalósítása során is működött.” – mondta T. Hámori Ferenc kiadóvezető.
--
Az ötletpályázatra mintegy 50 munka érkezett, melyek közül mind a szakmai zsűri, mind a közönség Dani Richárd alkotását ítélte a legjobbnak. A Mátyás-mozdony matricázásának technikai kivitelezését a Kvazár Kft. szakemberei végezték.
--
--
--
(Forrás: MÁV)



(Fotó: Helyey László, színművész (JulCSIllag-fotó®))


(Szerző/Leközlő:

Polgár Julianna
(szerkesztő-riporter - Duna TV, MTI - gmzsa_pol_dtv_mti8@yahoo.com;
főszerkesztő – POLGÁRI ÖSSZMAGYAR RÖVIDHÍR MÉDIA;
GYÖNGYSZAVÚ MÚZSA MÉDIA - gyongy.pol.dtv.mti8@gmail.com;
budapesti tudósító - HUNSOR.SE; MAGYAR PÓLUS MÉDIA - lillatti8@gmail.com))